اثر تغذیه بر سقط جنین | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

تاثیر تغذیه بر سقط جنین

در این نوشته سعی داریم تا مسئله سقط جنین را از نظر وضعیت رژیم غذایی و تاثیر آن بر سقط بررسی کنیم . داشتن یک رژیم غذایی مناسب بعد از سقط برای زنان باردار بسیار اهمیت دارد. تغذیه بعد از سقط در زنان به دلیل حفظ سلامت مادر با دقت بیشتری تنظیم می شود. رژیم غذایی مناسب می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی زنان داشته باشد.

همچنین گاهی اوقات مصرف برخی از موارد غذایی به صورت مفرط باعث سقط شدن جنین میشود. بنابر این اگر شما میخواهید یک بارداری سالن داشته باشید و سلامتی و مادر و جنین برای شما اهمیت دارد باید در مصرف برخی مواد غذایی مراعات کنید (برای مثال مصرف خودسرانه زعفران به صورت دم کرده در دوز های بالا باعث بروز صدمات جبران ناپذیری بر جنین و یا حتی منجر به سقط آن میشود. برای اطلاعات بیشتر مطلب بررسی مزایا و معایب سقط جنین با زعفران و میزان اثربخشی و خطرات آن را مطالعه فرمایید. )

پزشکان متخصص در تغذیه و رژیم غذایی به خانم های باردار برای حفظ و رعایت یک رژیم غذایی مناسب کمک خواهند کرد تا از سقط جنین جلوگیری کند. ما نیز در مطلب سعی داریم تاثیر رژیم غذایی در مسئله سقط را بررسی کنیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این شرایط کم‌ خونی و نشانه‌ های مرتبط با آن مثل خستگی مفرط، ضعف و… را تجربه میکند. خانم باردار که همه کار برای سلامتی جنین خود انجام میدهد برای حفظ آن و جلوگیری از سقط جنین باید در مصرف برخی از مواد غذایی بسیار محتاط عمل کند.

بهترین غذاهایی که بعد از سقط جنین باید خورد

غذاهای غنی از آهن

از آنجا که سقط جنین با خونریزی شدید همراه می شود، اولین نکته ای که هنگام تغذیه باید رعایت کرد، مصرف غذاهای غنی از آهن است. خونریزی شدید مقدار آهن موجود در بدن را کاهش داده و به کم خونی و علائم مرتبط به آن منجر می گردد. احساس خستگی و ضعف به عنوان علائم شایع بعد از سقط، دلیل دیگری بر لزوم مصرف غذاهای غنی از آهن است. آهن مشتق از هموگلوبین یا آهم هِم به راحتی جذب بدن می شود از این رو بهترین نوع آهنی است که می توان بعد از سقط استفاده کرد. ظاهراً گوشت بهترین منبع آهن هِم (آهن مشتق از هموگلوبین) به شمار می آید اما باید به صورت کاملاً پخته مصرف شود. برای جذب بهتر آهن در بدن حتماً از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده کنید.

غذاهای نشاط آور

سقط جنین و از دست دادن فرزند قلب هر مادری را به درد می آورد، بر باد رفتن تمام امید ها و آرزو هایی که برای فرزند آینده تان داشتید، ساده نیست. بسیاری از افراد بعد از سقط، افسرده می شوند. اگرچه برخی مادران بلافاصله بعد از سقط به حالت طبیعی باز می گردند ولی شمار زیادی نیز تا مدتها افسرده باقی می مانند. بنابراین برای مقابله با افسردگی مصرف غذاهای سرشار از منیزیم شامل آجیل، لوبیا و شکلات ساده است که به راحتی نیز قابل تهیه هستند، پیشنهاد می شود.

غذاهای غنی از کلسیم

ذخایر کلسیم بدن در دوران بارداری به سرعت کاهش می یابد، بنابراین مصرف غذاهای سرشار از کلسیم اهمیت حیاتی دارد. بهترین منابع کلسیم عبارتند از میوه های خشک، لبنیات، شیر، غذاهای دریایی مانند ساردین و ماهی قزل آلا ، سبزیجات برگ سبز تیره و سویا که می توانید در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

اثر تغذیه بر سقط جنین | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

 

مواد خوراکی و غذاهایی که موجب سقط جنین میشود

در این قسمت برخی از موارد غذایی و خوراکی که مصرف آنها ممکن است باعث سقط جنین شود را معرفی کردیم ، برای مطالعه در مورد سایر گیاهان که باعث سقط جنین میشوند ، مطلب بررسی روش های طبیعی سقط جنین، مزایا، مضرات و مسائل قانونی آن

سبزیجات نشسته :

این، در واقع اولین مورد از غذاهایی است که موجب سقط جنین میشود قطعا، سبزیجات برای سلامتی انسان مفید هستند، و می توانند به ما برای مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف بدون استفاده از انواع داروها، قرص ها کمک کنند.

ماهی دارای جیوه:

ماهی هایی که دارای جیوه بالا هستند نیز ،در میان بدترین غذاها هستند که موجب سقط جنین می شود، که زنان باردار باید از آن اجتناب کنند مصرف جیوه در دوران بارداری، می تواند منجر به آسیب مغزی و تاخیر رشد در جنین شود.

نوشیدنی های کافئین دار:

اگر چه بیشتر محققان بر این باور هستند، که مصرف کافئین برای آرامش خوب است، برخی اعتقاد دارند که مصرف کافئین می تواند به افزایش خطر ابتلا به سقط جنین مرتبط باشدبنابراین، زنان باردار در 3 ماه اول حاملگی خود، از این نوشیدنی ها اجتناب کنند ،تا با خطر سقط مواجه نشوند.

غذاهای دریایی دودی:

یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث سقط جنین میشود و مردم باید مراقب باشند، زیرا می تواند به نتایج بد منجر شود در طول بارداری، باید از غذاهای دریایی دودی، یخ زده که اغلب برچسب گذاری شده اند، از قبیل کپوره، نوآا یا لکس اجتناب کنید.

شیر غیر پاستوریزه:

شیر غیر پاستوریزه، ممکن است حاوی یک نوع باکتری شناخته شده به عنوان لیستریا باشد ،که یکی از عمده ترین و شایع ترین علل سقط جنین است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *