مقدمه مطلب : خوردن زعفران در بارداری و تاثیر آن بر سلامت جنین

آیا زعفران سقط جنین را ممکن می کند؟ در این مطلب قصد داریم تمامی سوالات شما در خصوص نحوه سقط جنین با زعفران ، مراحل آن طریقه مصرف ، مزایا ، معایب و خطرات این روش را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید :

(شفاف سازی) توجه : آزمایشگاه ژنتیک ژن آزما به هیچ وجه انجام هیچ یک از روش های غیرقانونی سقط جنین را توصیه نمیکند و این مطلب صرفا در جهت افزایش آگاهی عموم مردم و پاسخ به سوالات آنها نوشته شده است. اگر شما قصد دارید به صورت عمدی جنین خود را سقط کنید باید بدانید که سقط جنین با هر وسیله و روشی که انجام شود سقط جنین با زعفران و یا سایر داروهای گیاهی غیر قانونی است و از نظر اخلاقی صحیح نیست. برا اطلاع از روش های قانونی سقط و مجازات روش های غیر قانونی آن بر روش لینک کلیک کنید.

بسیاری از ما از مادربزرگ و افراد مختلفی در خانواده ممکن است شنیده باشیم که زعفران باعث سقط جنین میشود اما مسئله مهم این است که آیا واقعاً سقط طبیعی جنین با زعفران امکان پذیر است؟ پاسخ این است که هیچگونه دلیل علمی  مبنی بر اینکه زعفران مخصوصاً در سه ماه اول بارداری می تواند باعث سقط جنین شود وجود ندارد  ولی برای مراقبت از خود و جنین تان در مصرف این گیاه در حین باردری مراقبت و دقت لازم را داشته باشید.

آموزش روش سقط جنین با زعفران

آیا سقط با زعفران بی خطر است؟

گیاه زعفران یا همان طلای سرخ، یک گیاه دارویی بسیار مفید است و خاصیت های بسیار زیادی دارد. این گیاه مفید گاهی اوقات باعث بروز اتفاقاتی در بدن می شود که این اتفاقات در نهایت باعث سقط جنین می گردد.  مصرف زعفران باعث افزایش پروستاگلاندین ( Prostaglandin ) در رحم شما میشود.

علت دیگری که می تواند باعث شود مصرف زعفران سبب سقط جنین شود این است که با مصرف زعفران حرارت بدن مادر و انقباضات رحم مادر افزایش پیدا میکند. این دو عامل نیز می‌تواند باعث سقط جنین در افراد شود که از این گیاه استفاده می کند گزارش شده که برخی از بانوان پس از مصرف کردن مواد ایر معینی از زعفران دچار حالت هایی مانند اضطراب و استرس قرص حالت تهوع و استفراغ خشکی دهان و سردرد میشود.

بنابراین در پاسخ به سوال خطر های سقط جنین با زعفران و اینکه آیا سقط با زعفران خطر دارد باید بگوییم بله البته لازم نیست که حتما در دوران بارداری این ماده غذایی را از لیست موارد غذایی مصرفی خود حذف کنید یا خیلی نگران استفاده از آن در غذا باشید.

به نقل از کارشناس تغذیه صدا و سیما در برنامه دکتر سلام  : بسیاری از پزشکان خوردن شربت زعفران همراه با گلاب را به هیچ عنوان به خانم های باردار مخصوصا اوایل بارداری (سه ماهه نخست بارداری) اصلا توصیه نمیکنند.

سقط جنین با زعفران در تصویری از بی بی چک

 

چه مقدار زعفران باعث سقط میشود؟

بسیاری از مواردی که طرز سقط جنین با زعفران یا دستور مصرف زعفران برای سقط جنین در اینترنت مطرح شده این مطالب توسط افراد ناآگاه نوشته شده و در نتیجه ممکن است هنگام انداختن بچه با زعفران خود و یا جنین خود را دچار صدمات جبران ناپذیری کنید.

مصرف معمولی گیاه زعفران مثلا در غذا ها و نوشیدنی های معمولی و در غلظت کم باعث بروز اتفاقی برای شما یا جنین شما نمیشود. پس نگران نباشید و با این قیمت بالای زعفران اگر (توانایی مالی کافی دارید!) میتوانید به صورت عادی از این گیاه در غذا های خود مانند خوردن برنج زعفرانی ، جوجه کباب زعفرانی ، بستنی زعفرانی و … استفاده کنید. با مصرف معمولی و مقدار کم زعفران جنین شما دچار آسیبی نمیشود. البته اگر هیچ بیماری و مشکل دیگری وجود نداشته باشد و سن مادر زیاد پایین یا زیاد بالا و در حالت پر خطر نباشد.

چه مقدار مصرف زعفران در دوران بارداری مجاز است؟

لازم نیست به طور کامل زعفران را از رژیم غذایی دوران بارداری خود حذف کنید. زیرا خطر سقط کردن بچه با زعفران زمانی که بیش از 0.2 گرم در روز از زعفران استفاده شود، وجود خواهد داشت. بیشترین خطر سقط جنین با زعفران مربوط به زمانی است که از زعفران خالص (سرگل زعفران) استفاده شود.

  1. سه ماه اول = از مصرف زعفران پرهیز کنید
  2. سه ماه دوم = مصرف ۰.۱ گرم زعفران مجاز است (۰.۱ گرم زعفران برابر است با ۱۰ تا ۱۵ رشته زعفران)
  3. سه ماه سوم = در منابع محدودیت خاصی ذکر نشده است

پاسخ به سایر سوالاتی که شما در خصوص روش سقط جنین با زعفران پرسیده اید :

به عنوان یک خانم باردار شما باید بدانید که از این پس مسئولیت مراقبت از خود و فرزند شما مسئولیت بزرگی است که بر روی دوش شما قرار گرفته. بسیاری از گیاهان داروها خوراکی ها و یا حتی ورزش ها و حرکت ها هستند که میتوانند باعث بروز صدمه به شما یا جنین تان شود در صورتی که از این موارد آگاه باشید میتوانید با پیشگیری از بروز این اتفاقات به وجود آمدن معلولیت های جسمی و ذهنی برای جنین و بروز مشکلات و بیماری ها برای مادر جلوگیری کنید.

همچنین اگر قصد دارید به صورت اختیاری جنین خود را با روش های سنتی و گیاهی مانند روش سقط جنین با زعفران بیندازید و طبیعتاً با جستجوی کلماتی مانند آموزش سقط جنین با زعفران ،  دمنوش زعفران برای سقط جنین، زعفران سقط جنین در نیم ساعت، روش خانگی سقط جنین با زعفران به صفحات مختلفی در اینترنت رسیده اید و دستورات مختلفی را خوانده اید باید بدانید که هیچگاه استفاده از زعفران برای سقط جنین به صورت علمی اثبات نشده در ادامه با پرسش های متداول شما در خصوص مضرات  سقط جنین با زعفران با ما همراه باشید.

 

2 دیدگاه ها

  • سلام.من در ماه اول بارداری بودم وقراربود طلاق بگیرم یه لیوان کامل زعفران خالص با آبجوش خوردم تا بچم بمیره ولی نمرد و هیچیش نشد تازه محکم تر هم شد و موند بعد که بدنیااومد واقعا زیبا بود ، همه تعجب کردیم بجز زعفران آب زرشک خالص و دوکیلوجگر خوردم تا این بچه بمیره ولی هیچیش نشد در کمال تعجب.

  • سلام من حدودا ۲ماهه باردارم ویک لیوان دمنوش زعفران وگلاب خوردم آیابرای بچم خطرناک نیست ؟؟؟؟
    ممنون از اینکه وقت گرانبهایتان رادراختیارعموم مردم گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *