جراحی برداشت پروستات | آزمایش ژنتیک اصفهان

جراحی برداشت پروستات چگونه است؟

در مردان مبتلا به سرطان کم خطر پروستات، ممکن است به درمان فوری نیاز نباشد. ممکن است برخی مردان هرگز به درمان نیاز نداشته باشند. در عوض، گاهی اوقات پزشکان مراقبت فعال را پیشنهاد می کنند. در مراقبت فعال، آزمایشات خونی معمول و برنامه ریزی شده، معاینات مقعدی و احتمالا نمونه برداری ها می توانند برای پایش پیشرفت سرطان انجام شوند. در صورتی که آزمایش ها بیانگر پیشرفت سرطان باشند. فرد می تواند یک روش درمان سرطان پروستات را مانند جراحی برداشت پروستات یا پرتو درمانی انتخاب کند.

مراقبت فعال می تواند یک گزینه درمانی برای سرطانی باشد. که علامتی را ایجاد نکرده، انتظار می رود که بسیار آهسته رشد کرده و به یک ناحیه کوچک از پروستات محدود می باشد. همچنین، انجام مراقبت فعال می تواند برای افرادی در نظر گرفته شود که بیماری جدی دیگری دارند. و یا در سنینی قرار دارند که درمان سرطان پروستات برای آنها دشوار است.

جراحی سرطان پروستات شامل برداشتن غده پروستات (پروستاتکتومی رادیکال)، برخی بافت های اطراف آن و تعدادی از گره های لنفی می شود.

جراحی برداشت پروستات | آزمایش ژنتیک اصفهان

پروستاتکتومی رادیکال می تواند به چندین روش انجام شود:

استفاده از ربات برای کمک در جراحی: در طول جراحی با کمک ربات، ابزارها به یک وسیله مکانیکی (ربات) متصل شده. و از طریق چند برش کوچک به درون شکم وارد می شوند. جراح پشت یک کنسول (دستگاه هدایت کننده) نشسته و با استفاده از کنترل های دستی ربات را در حرکت دادن ابزار ها هدایت می کند. پروستاتکتومی رباتیک می تواند جراح را قادر سازد تا به وسیله ابزارهای جراحی نسبت به جراحی کم تهاجم سنتی حرکات دقیق تری را انجام دهد.

ایجاد یک برش بر روی شکم: در حین جراحی رتروپوبیک، غده پروستات از طریق برشی در ناحیه پایینی شکم از بدن خارج می شود.

در ارتباط با مناسب ترین روش جراحی برای خود، با پزشکتان صحبت کنید. پروستاتکتومی رادیکال خطر بی اختیاری ادرار و اختلال نعوظ را به همراه دارد. از پزشک خود بخواهید خطراتی را برای شما توضیح دهد. که ممکن است بسته به شرایط، نوع فرایند جراحی، سن، گروه خونی و سلامت عمومی خود با آن ها مواجه شوید.

 


آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ژن آزما

بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

مجموعه ژنتیک پزشکی ژن آزما پذیرای دریافت هرگونه انتقاد و پیشنهاد از سمت شما در جهت ارتقاء خدمات آزمایشگاه می باشد.

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی ژن آزما کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

درمان سرطان پروستات

علایم شایع فیبروز کیستیک

هموکروماتیس یا هموکروماتوزیس

تشخیص بیماری هموکروماتوزیس

علائم سرطان کبد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *