آیا همه ی بیماری های ژنتیکی مادرزادی هستند؟ | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

آیا همه ی بیماری های ژنتیکی مادرزادی هستند؟

گفتگوی تلویزیونی با دکتر مجید خیراللهی در خصوص مشاوره ژنتیک و تاثیر ژنتیک در پیشگیری از معلولیت ها که در این ویدئو به سوال : آیا همه ی بیماری های ژنتیکی مادرزادی هستند؟ پاسخ میدهند

 

 


بیماری های مادرزادی

بیماری های مادرزادی مشکلاتی هستند که وقتی کودک در رحم در حال رشد است رخ می دهد. بیماری های مادرزادی می تواند جزئی یا شدید باشد. این بیماری ها احتمال دارد بر ظاهر، عملکرد اعضای بدن و رشد جسمی و روانی کودک تأثیر بگذارند. بیشتر بیماری های مادرزادی در سه ماه اول بارداری، زمانی که اندام ها هنوز در حال شکل گیری هستند، صورت می گیرند. تقریباًاز هر 33 نوزاد 1 نوزاد در ایالات متحده آمریکا با بیماری مادرزادی متولد می شود. برخی از بیماری های مادرزادی بی ضرر، ولی بعضی دیگر نیاز به درمان پزشکی طولانی مدت دارند. بیماری های مادرزادی شدید علت اصلی مرگ نوزادان در ایالات متحده است.

برخی از نوزادان در حالی که هنوز در رحم هستند، در نحوه تشکیل اعضای بدن دچار مشکل می شوند. به این مشکلات سلامتی ،بیماری های مادرزادی گفته می شود. بیش از 4000 نوع بیماری مادرزادی وجود دارد، از موارد جزئی که نیازی به درمان ندارند تا موارد جدی که باعث معلولیت می شوند یا نیاز به درمان پزشکی یا جراحی دارند.

چه عواملی باعث بیماری مادرزادی می شود؟

در بیشتر موارد، پزشکان نمی دانند چه چیزی باعث بیماری مادرزادی در نوزاد شده است. ولی علت احتمال دارد ناشی از عوامل محیطی (مانند قرار گرفتن کودک در معرض مواد شیمیایی یا ویروس در رحم)، مشکل ژن ها یا ترکیبی از این موارد باشد.

 


آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ژن آزما

آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

آدرس:

اصفهان خیابان شریعتی غربی پلاک 208

ساعات کاری:

شنبه تا پنجشنبه 8 صبح الی ۱۱ شب

تلفن تماس:

۳۶۲۶۹۵۸۶-۷

geneazmalab.com

جهت مشاهده پیج اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی ژن آزما کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *